Stretchers

Ik ben op mijn 16de begonnen met het stretchen van de gaatjes in mijn oren, op dit moment zit ik op 5mm per oor. Wanneer je je oor gaatje op wil rekken kan je er voor kiezen om dit te laten doen bij een tattoo/piercing shop. Ik heb er voor gekozen om het gewoon zelf te doen. Als jullie ook van plan zijn om zelf te beginnen met stretchen dan heb ik hier een paar handige tips voor jullie.

1. Draag voor dat je begint met stretchen een paar dagen wat zwaardere oorbellen dan normaal zodat je oor gaatje al iets oprekt door het gewicht.

2. Smeer je oorlel en de stretcher goed in met vaseline voordat je begint met het stretchen

3. Duw en draai de stretcher tegelijk wanneer je hem in probeert te doen, neem hiervoor de tijd want het zou zo een halfuur kunnen duren en als je erg gevoelige oorlellen hebt kan het misschien zelfs iets langer duren.

4. Als je de stretchers in je oor hebt moet je ook doorgaan met het insmeren met vaseline, doe dit minimaal 1 keer per dag om ontstekingen en irritaties te voorkomen.

5. Laat 1 maat stretcher minimaal 2 weken in je oor zitten voordat je een maat groter wilt gaan nemen.

Stretchers zijn online te bestellen maar kan je ook in bijna alle piercing shops kopen, de prijs van een stretcher verschilt tussen de 5 en 10 euro per paar.


Dit is een oude foto van mij, waar ik stretchers in heb van 3mm

Ik hoop dat ik jullie hier mee genoeg informatie heb gegeven, veel succes met het stretchen van jullie oren.
Wat vinden jullie van stretchers?

– Kaylee – 

One thought on “Stretchers

Geef een reactie

