Review: 24

Mijn vriend wilde laatst een actie film gaan kijken. Ik houd daar absoluut niet van, maar toch besloot ik het een kans te geven. 24 is eigenlijk een televisieserie die momenteel bestaat uit acht seizoenen. Wij hebben vorige week samen seizoen twee gekeken. Elk seizoen duurt 24 uur, en elke aflevering duurt één uur. Ons voornemen was om het hele seizoen in één dag af te kijken, maar we hebben er uiteindelijk 4 dagen over gedaan haha. Ondanks dat ik niet van actie films/series houd, kan ik jullie echt aanraden om 24 te kijken. Het is een super spannende serie! Ik heb bijna tijdens alle afleveringen als een zombie naar de televisie zitten staren. Een belangrijk personage in de film is Kiefer Sutherland (Jack Bauer in de serie). In een seizoen worden meerdere verhaallijnen behandeld die zich tegelijkertijd afspelen. Meestal blijkt pas later dat de familie of persoon die wordt gevolgd in een van die verhaallijnen iets te maken heeft met het hoofdplot. In het hoofdplot gaat het om terroristen. CTU (een fictieve Amerikaanse antiterreurorganisatie) en andere overheidsinstanties krijgen de opdracht te voorkomen dat terroristen iets uit kunnen richten. Naast acties van CTU, de president en de subplots waarin een familie of persoon wordt gevolgd krijgen we ook te zien wat Jack Bauer doet. Op de persoon Jack Bauer wordt dieper ingegaan dan op andere personages, zo worden zijn relaties en ook persoonlijke problemen behandeld. In elk van de acht seizoenen breekt Jack Bauer wel meerdere keren CTU-protocollen om iets voor elkaar te krijgen.

Kadi

2 thoughts on “Review: 24