Music: The Weeknd

Zijn echte naam is Abel Tesfaye, een R&B zanger en record producer. Iets meer dan een jaar geleden luisterde ik naar een nummer op mijn Tumblr dashboard. Ik was helemaal weg van het nummer, maar er stond geen artiest of titel bij. Ik balen natuurlijk.. Maar een maand later kwam ik hetzelfde liedje tegen en dit keer stond de artiest er wel bij. Ik ging een beetje youtuben (it’s not a word, I know) en was gelijk fan van de muziek van The Weeknd. The Weeknd is nog niet heel erg bekend in Nederland en daarom wilde ik jullie er graag wat over vertellen!Ik weet niet precies wat het genre is van deze muziek. Een beetje R&B maar toch weer niet helemaal. Je moet er wel van houden, het is wel een beetje apart maar het spreekt mij heel erg aan. Als ik een beetje druk ben in m’n hoofd ben luister ik naar The Weeknd. De muziek werkt op mij heel kalmerend. Hij heeft drie albums uitgebracht, die samen weer één geheel vormen.

House Of Balloons, Thursday, Echoes Of Silence

Hier volgen een paar nummers:

Wat vinden jullie van The Weeknd?

Kadi

5 thoughts on “Music: The Weeknd

Geef een reactie

